Молитва: поради

Молитва: поради

Молитва – це ключ до спасіння. Святий Августин сказав, що той, хто добре молиться, той і живе добре, хто живе добре, той і помирає добре, а хто помирає добре, у того все добре. Святий Альфонс говорив про це ж: «Той, хто молиться багато – врятований буде; той, хто не молиться – буде проклятий; той, хто молитві приділяє не багато місця, у того в небезпеці його вічне спасіння». Цей же святий стверджував, що в світі немає ні сильних, ні слабких людей, а лише ті, що моляться, і ті, що цього не роблять. Іншими словами, молитва – наша сила завжди і всюди. Ми хотіли би запропонувати десять способів, як підбадьоритись у молитві, щоб допомогти нам на шляху до неба через зростання в молитовному житті!

 

1. Переконаність і рішучість.

Немає у світі успішних людей, які не надихалися б твердим наміром досягти своєї мети. Відомі спортсмени, музиканти, науковці, письменники не видавали дане їм за бажане, але твердо йшли до своєї мети. Учитель молитви, свята Тереза Авільська, говорила: «Ми повинні бути абсолютно рішучими, щоб не залишати молитву». Якби ми по-справжньому, всім серцем, вірили в безцінні скарби, які дає нам молитва, то нашою життєвої метою було б постійне зростання в ній.

2. Дух Святий – наш вчитель.

Апостол Павло писав, що ми не знаємо, як маємо молитися, але Дух Святий, який заступається за нас, вчить нас волати «Авва, Отче». Дух Святий – найкращий вчитель. Марія і Апостоли провели дев’ять днів і ночей в пості та молитві, і їх наповнила сила згори – Дух Святий. Коли в нашій молитві починає з’являтися формалізм, чому б не запросити Святого Духа, щоб Він допоміг нам у нашій слабкості? Чому б під час молитви не попросити про Його присутність, щоб Він просвітив ваш розум і запалив серце? Він ближче до вас, ніж думаєте. Якщо перебуваєте в стані благодаті, то Він знаходиться у вашому серці.

3. Час, місце, добра воля і тиша.

Будь-якій майстерності ми вчимося на практиці. Молитва не виняток. Щоб дізнатися, як молитися ми повинні мати час, відповідне місце, добрий намір і тишу. «Практика робить досконалим» – ця приказка вірна як для спорту, так і для молитви.

4. Покаяння.

Наша молитва може втратити смак, стати  нудною, млявою з різних причин. Однією з можливих проблем може бути наше потурання тілесним прагненням, ненажерливість, життя за плоттю, а не за духом. Як нагадує нам Апостол Павло, плоть і дух знаходяться в постійному протиборстві. Ісус провів сорок днів і ночей у пості і молитві, апостоли молилися і постили дев’ять днів і ночей. Ніхто не може досягти глибокої молитовного життя, якщо він не пройшов через аскетичні практики і самозречення, умертвіння плоті і покаяння. Птахові для польоту необхідні два крила, вони ж необхідні і учням Христа, щоб парити високо. Молитовному життю потрібні два крила: піст і покаяння. Якщо у Вас немає досвіду аскетичного життя, порадьтеся з досвідченим духовним наставником. І почніть з невеликих актів покаяння, для виховання сили волі. Почніть з малого і досягнете великого.

5. Духовне керівництво.

Спортсменам необхідні тренери, студентам викладачі, у вчителів повинні бути наставники, щоб досягти більшого. Дуже важливо, щоб у тих хто бореться за молитву, була якась форма наставництва, яка називається духовним керівництвом. Святий Ігнатій Лойола наполягав, що духовне життя – це подорож із супроводом. У святої Терези Авільської було кілька святих, які супроводжували її на довгому шляху до досконалості: святий Йоан від Хреста, святий Петро Алькантарійський і святий Франциск Борджіа. На духовному шляху існує безліч перешкод, особливо коли він веде до глибокого молитовного життя. Тому необхідний добре підготовлений духовний наставник, який знає пастки диявола, підводні камені і небезпеки, який завжди може допомогти неухильно зростати у святості, через більш глибоке і справжнє молитовне життя.

6. Молитва і діла.

Свята Тереза Авільська вказує на те, що істинне зростання у молитві підтверджується зростанням у святості, а це означає якість нашої поведінки. Ісус сказав, що дерево пізнається по плодах. Так і справжня молитва розквітає разом зі вчинками, пов’язаними з чеснотами: вірою, надією, любов’ю, чистотою, милосердям, служінням, смиренням. Богородиця – наш приклад на всі часи, особливо в тому, як тісно у неї були пов’язані споглядання і діяльність. В таємниці Благовіщеня ми захоплюємося її зануренням у молитви, а в наступній таємниці Розарія (Відвідини св. Єлизавети) вона, натхненна Святим Духом, відправляється до родички, щоб служити їй з любов’ю. Дійсно, ми можемо назвати Марію діяльною особою, що залишається споглядачем.

7. Читайте про молитву.

Свята Тереза Авільська не приймала до монастиря дівчат, які не вміли читати. Чому? Причина проста, вона знала, що багато чого можна дізнатися – особливо про молитву – за допомогою духовного читання. Знайдіть хорошу духовну літературу про молитву і читайте! Скільки корисних ідей приходить завдяки хорошим духовним книгам! Одна з пропозицій: прочитайте четверту частину Катехизму Католицької Церкви. Це справжній шедевр духовного читання про молитву.

8. Усамітнення.

Найбільш сприятливий спосіб, щоб поглибити молитву – це виділити тривалий відрізок часу для неї, ми називаємо його духовними вправами. Одними з найефективніших є ігнатіанські духовні вправи. Вони можуть тривати місяць, вісім днів або вихідні. Духовне усамітнення може виявитися надзвичайно цінним. Ісус закликав обтяжених справами апостолів піти і відпочити. Цей відпочинок зазвичай інтерпретується як заклик до духовного усамітнення. Подивіться на календар і виділіть певний час для усамітнення. Більш тривалі періоди, що відводяться молитві, допомагають ще більше заглибитися в неї.

9. Сповідь і молитва.                                                 

Часом молитися буває надзвичайно важко через нечисту совість. Ісус сказав: «Блаженні чисті серцем, бо вони побачать Бога» (Мт 5,8). Після хорошої сповіді, коли дорогоцінною кров’ю Христа Бог омиває нашу душу і робить совість чистою, внутрішнім поглядом ми можемо споглядати Боже Обличчя із ще більшою ясністю.

10. Мати Божа і молитва.

Ми вже згадували про потребу у Святому Дусі, який має бути нашим внутрішнім наставником. Так само ми повинні постійно просити Марію молитися за нас і з нами кожного разу, коли ми присвячуємо час молитві. Вона ніколи нас не підведе. Ісус у Кані за її заступництвом перетворив воду на вино. Так само і зараз вона може допомогти перетворити нашу прісну і невиразну молитву в солодке вино справжньої побожності. Марія вас ніколи не підведе. Покличте її!

о. Ед Брум, OMV

 

Propovidnyk

 

 

Запитання
священику